My Inspiration


Brigitte Bardot; just nu min go-to girl för inspiration. Jag tycker verkligen att hon var så vacker. (ja, man kanske ska säga 'är vacker' men jag vet inte... åren har inte varit snälla mot henne) När hon var 18 gifte hon sig med Roger Vadim och två år senare spelade hon huvudrollen i hans debutfilm And God Created Woman, ett erotiskt drama i vilken man fick följa en lättklädd Bardot som, fulladdad med sexuell energi, kastas mellan stormiga förhållanden i ett soligt St. Tropez. (Ah... något av en föregångare för Helena Bergström...) Filmen gjorde naturligtvis stor internationell succé och Bardot blev 60-talets hetaste sexsymbol, och är fortfarande stil-ikon för hennes sensuella "joie de vivre" stil. Jag önskar att det inte var så fuktigt här annars skulle jag försöka mig på en Bardot hair-do. 

Brigitte Bardot; currently my go-to girl for inspiration. I think she was so beautiful. (Yes, I say was although I could say 'is beautiful' but I don't know ... suffice to say that the years have not been kind on her) When she was 18, she married Roger Vadim, and two years later, she played the lead role in his debut film And God Created Woman , an erotic drama in which you follow a scantily clad Bardot who, loaded with sexual energy, is tossed between stormy relationships in a sunny St. Tropez. (AH. .. something of a predecessor of Swedish Helena Bergström...) The movie was of course a great international success and Bardot became the 60's hottest sex symbol, and is still, a massive style icon for her sensual "joie de vivre" style. I wish it wasn't so humid here or I would attempt a Bardot hair-do.

 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 

 

 


Kommentera här: