Toppform

Nu när jag läser gårdagens inlägg, Birgitte Bardot... åh men vem försöker jag lura egentligen? Det första man märker när man plötsligt blir egenföretagare (till skillnad från flashig PR-konsult) är att ens tid fullkomligt uppslukas av sin nya sysselsättning. Jag bor i Playa del Carmens för tillfället sunkigaste lägenhet, mitt hår är så tovigt att jag faktiskt gett upp på att försöka borsta det (nu sitter det alltsomoftast i en trasslig knöl mitt på huvudet) och igår kom jag på mig själv med att stå och bläddra i ett högst oklart REA-ställ med kläder på Wal-Mart(!). Really Beatrice?
Så att jag skulle försöka mig på nån förtjusande Birgitte Bardot hair-do är ju rätt osannolikt... Vilket jag knappast är ensam om att tycka efter att hela stan nu sett mig släpa en gammal rostig shoppingvagn (mer om varför imorron) i 36 kvarter, längs femte avenyn naturligtvis, från den del av Playa där man tänker att man kan påträffa rostiga shoppingvagnar, till den del av Playa där vi huserar, där man dricker drinkar ur glas med saltade kantar, och köper glittrig bodylotion på den nyöppnade Victoria's Secret butiken. Inte helt OK, men vad gör man när man bara inte hinner bry sig längre?


Reading yesterday's post; Brigitte Bardot... I mean, who am I trying to kid? The first thing one notices when suddenly starting up ones own business (as opposed to being a flashy PR-consultant) is that ones time rapidly becomes completely engulfed by ones new job. I live in Playa del Carmen's currently crappiest apartment, my hair is so tangled that I've actually given up trying to brush it (it now sits permanently in a knot on the top of my head) and yesterday I caught myself browsing through a rather dubious ON-SALE clothes rack at Wal-Mart(!). I mean; Really Beatrice?
So I think the idea that I would try some delightful Brigitte Bardot hair-do is highly unlikely...  A notion I believe I share with most others here, especially since, today the whole town witnessed me dragging a rusty old shopping trolley (more on why tomorrow) for 36 blocks, along Fifth Avenue, of course. That is from the part of Playa where you imagine that you may encounter rusty shopping carts, to the part of Playa where we're opening up the café; the part of town where people sip cocktails from glasses with salted rims, and buy glittery body lotion at the newly opened Victoria's Secret store. An absolute spectacle I know, but what do you do when you just don't have time to care anymore?

 
 
 
 

Kommentera här: